Heijastin mainoslahjana? Lähes puolet (47%) kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu pimeän tai hämärän aikaan ja onnettomuuksissa kuolleista jalankulkijoista suurin osa (77%) ei käyttänyt heijastinta. Liikenneturvan 2013 lanseeraama Valtakunnallinen heijastinpäivä muistuttaa heijastimen käytön tärkeydestä ja sitä vietetäänkin joka vuosi 1. lokakuuta. (Tilastolähde 2017-2021 Liikenneturva)
Valaistuillakin kaduilla voi olla hyvin vaikea havaita pimeän aikaan liikkuvia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Sade, sumu ja huurtuneet ikkunat heikentävät kuljettajan näkymää ja kohtaamistilanteessa lähivaloilla ajava autoilija havaitsee ilman heijastinta kulkevan henkilön vasta noin 50 metrin päästä, kun taas heijastin voi näkyä jo 350 metrin etäisyydeltä. Harva tuote onkin niin yksinkertainen käyttää ja samalla turvallisuutta olennaisesti parantava, kuin heijastin. Eri heijastinvaihtoehtoja löytyy runsaasti, joten voit helposti parantaa oman henkilökunnan sekä asiakkaittesi ja kohderyhmien turvallisuutta valitsemalla yrityksesi käyttöön turvallisen mainoslahjan.